Stel je voor dat je precies weet hoe je het best kunt reageren in gesprekken met emoties, met ergernis of irritatie, tijdens onderhandelingen of bij conflicten. Herken wat er gebeurd in een gesprek en geef het de draai die jij nodig vind.
Vind je het in sommige gesprekken lastig wat je moet zeggen of doen? Wil je niet langer ondersteboven zijn van een directe leidinggevende? Van een huilende medewerker? Of wil je weten hoe je slechtnieuwsgesprekken beter aanpakt? Deze training zal je veel handvatten geven. De basisbeginselen van communicatie worden kort doorgenomen, maar vooral de moeilijke gesprekken worden besproken en geoefend. Ook oefen je met een heel praktisch model voor strategische communicatie; het leert je al tijdens gesprekken door te hebben wat er gebeurd en daarop te reageren.
Communiceren met gemak in moeilijke situaties
Wat je krijgt:
- Twee dagen groepstraining met veel oefenmateriaal
- Materiaal om na de training mee te oefenen
- Drie individuele sessies waarin specifiek wordt ingegaan op jouw ervaringen